9. června 2011

Roztomilé malé lhářky - Sara Shepard

http://www.bbart.cz/images/kniha/obrtisk_2438.jpg
"Tři mohou udržet tajemství, pokud jsou dva z nich mrtví."
-Benjamin Franklin
 
Všechno začalo docela nevinně. Pět kamarádek se domluvilo na tom, že poslední den sedmé třídy oslaví tím, že spolu přespí v domu pro hosty na zahradě domu jedné z nich. Jenže když se potom Spencer a Alison pohádají a Ali naštvaná odejde, nikdo netuší, že už je to napořád. Už jsou to tři roky, dva měsíce a 12 dní, co Alison zmizela a spolu s ní i všechna ta tajemství, které znala. Nebo to tak alespoň vypadalo do té doby, než Spencer, Emily, Arie a Hanně začaly chodit zprávy od tajemné A. Nebo mám říct spíš tajemného? Na to si ještě počkáme.

Každá z holek se s Aliným zmizením vyrovnávala podle svého. Aria dokonce odjela na Island. Ale teď je zpátky a flirtuje v baru se svým budoucím učitelem angličtiny. Zato Spencer žádné speciální kredity nahánět nemusí. Stačilo by jí, kdyby ji její rodiče konečně začali trochu brát. A kdy dostane lepší příležitost se projevit, než před novým přítelem své dokonalé sestry Melissy? Emily se svými rodiči nemá problém. To se však netýká otázky její orientace. Když ta nová holka, co se nastěhovala do Alisonina domu, je tak roztomilá. A pak je tu Hanna. Ale nová a lepší Hanna. Už ji netrápí přebytečná kila, chodí se svým vysněným klukem a libuje si v docela nebezpečné zábavě. Anebo že by toužila seznámit se s policejní stanicí zevnitř?

A právě v tuto dobu holkám přijdou první vzkazy. Ale co je na nich nejpodivnější? Hlavně to, že se všechny týkají věcí, které věděla jen Alison. A mimochodem, ještě je tu ta věc s Jennou.

V první řadě musím říct, že jsem opravdu ráda, že je příběh vyprávěn v er-formě. Můžeme tak sledovat příběhy všech čtyř holek a přitom to nepůsobí chaoticky.

Ze začátku jsem měla strach z toho, že mě knížka nebude bavit kvůli tomu, že jsem viděla seriál, který se knihy docela hodně drží. Ale opak byl pravdou. Celé Lhářky jsem měla za dva dny přečtené a ještě teď mě překvapuje to, s jakou jednoduchostí a lehkostí se celá knížka četla. Do děje jsem se vžila snad okamžitě a se zatajeným dechem jsem čekala na to, až odhalí nějakou indicii, která by vedla k odhalení Alisonina vraha nebo A. Sara všechna ta tajemství podala tak přirozeně, že jsem jí to sežrala i s navijákem. Žádné nekonečné tajuplné omílání jednoho a toho samého. S touhle knížkou prostě zůstanete v sedle všech dvě sta padesát stran.

Občas mi ale Lhářky docela dost připomínaly Superdrbnu. Hlavně to bylo těmy vzkazy a tím, že A ví všechno, ale nikdo neví, kdo je A, ale také tou hromadou módních značek, které jsou v knížce zmíněny.

Myslím že za zmínku stojí i obálka, na které jsou filmové představitelky Ariy, Spencer, Hanny a Emily. Osobně se mi tohle promo strašně líbí. A jsem docela zvědavá, jako obálky budou mít příští díly. Pokud by byly taky seriálové, byla bych víc než spokojená.

Pokud má tato kniha nějaké chyby, nevšimla jsem si jich pod vším tím nánosem napínavého čtení. Celkově ji považuji za velmi dobrý začátek série. Pokud napínavost spolu s díly poroste, máme se rozhodně na co těšit.

Žádné komentáře:

Okomentovat