9. června 2011

Mezisvět - Neil Gaiman

Mezisvět


Mezisvět. I tam je Joey Harker schopný se ztratit. Když při vyučování dostanou úkol dostat se z určitého místa ve městě zpátky do školy, Joeymu se podaří zabloudit. Je totiž Poutníkem. Dokáže cestovat mezi světy a všemi jejich dimenzemi. Není však sám. On totiž v každé dimenzi existuje nějaký Joey. Ať už robot, upír, nebo anděl.

Představte si, že náš vesmír má tisíce různých obdob uspořádáných do tvaru půlměsíce. Na jedné straně HEX a na druhé Binar. Na první pohled naprosto odlišné světy. V jednom je u moci magie a v druhém je naprosto všechno založené na vědě. Aloe jedno mají oba světy společné. Svými obrovskými koráby proplouvají nicotou mezi různými dimenzemi. Jenže jejich lodě potřebují zvláštní pohon. Esenci z poutníků, kterou chtějí dostat i z Joeyho, když ho spolu s jeho přátely zajmou. Ono totiž získávání této esence není nijak příjemné. Jak HEX, tak Binar na to má své metody. HEX Poutníky vyvaří v kotli až na kost, zatímco Binar je "jen" zmrazí na teplotu kousek nad nulou a energii vysávají trubkami zavedenými do hlavy.

Ale nebyl by to správný fantasy hrdina, aby sebe i své přátele nezachránil.
Ale bylo líto, když Jay, když mu při tom pomáhal. Měla jsem ho ráda.

Při jedné z posledních scén, kdy se Joey vrátí domů a musí se rozhodnout, jestli zůstane se svou rodinou nebo se s ní nadobro rozloučí, aby mohl nadále chránit všechny dimnze, jsem dokonce i uronila slzičku.

Od Gaimana jsem četla zatím jen dvě knížky, tuhle první a opravdu se mi líbila. Dřív jsme na fantasy nebyla, ale díky téhle knížce jsem změnila názor. Sice to není žádné lovestory, ale dobře jsem se při čtení bavila a nemohla jsme se od knížky odtrhnout. Vřele doporučuji.

1 komentář:

  1. Ja som od Gaimana čítala Sturdust a Coralinu a veľmi sa mi obe páčili. Na Neverwhere sa chystám pri najbližšom nákupe (alebo na Amerických bohov)ešte sa uvidí...každopádne budem v siedmon nebi, keď ju budem mať doma. :)

    OdpovědětVymazat